Rupert-residenssihaku käynnissä 31.1.2020 saakka

Lähde työskentelemään ja verkostoitumaan Rupert-residenssiin Liettuan Vilnaan toukokuun 2020 ajaksi!

Joensuun Taiteilijaseura ry tarjoaa yhteistyössä Taiteen edistämiskeskuksen kanssa työskentely- ja verkostoitumisjakson Vilnassa sijaitsevaan Rupert-residenssiin. Toukokuulle 2020 sijoittuva yhden kuukauden pituinen jakso on avoinna Pohjois- Savossa, Etelä-Savossa, Pohjois-Karjalassa tai Etelä-Karjalassa asuville ammattikuvataiteilijoille. Valitulle taiteilijalle tarjotaan ilmainen asuminen koko kuukaudeksi Rupertin taiteilijaresidenssissä (á 2000,00 €). Lisäksi matkat Vilnaan kustannetaan, sekä 500,00 euron verran elinkustannuksia residenssivierailun aikana. Hakuaika 31.1.2020 saakka.

Rupertin henkilökunta tarjoaa residenssijaksolle valitulle taiteilijalle tukea verkostoitumiseen ja työskentelyyn seuraavasti:

- 2 studio visits per month with external curators/professionals in the field
- Daily and weekly staff support from residency coordinator and residency assistant
- Membership at the workshop space “Autarkia” in the city center
- Help with preparations for the public event, its communication and organizing

Työhuone residenssissä koostuu työtilasta sekä nukkumaparvesta. Keittiö-, kylpyhuone-, wc- ja oleskelutilat ovat yhteiskäytössä muiden residenssitaiteilijoiden kanssa. Työhuoneissa on taiteilijan käytössä oma tietokone.

Valitun taiteilijan tulee valmistautua esittelemään teoksiaan jakson aikana esimerkiksi portfolion avulla sekä kertomaan teoksistaan ja työskentelystään englanniksi. Myös hakemus residenssijaksolle tehdään englanniksi. Valinnan kriteereinä ovat taiteen ammattilaisuus sekä esitetty projekti-idea.

Residenssijaksolle haetaan oheisella lomakkeella ja hakemukseen liitetään CV ja portfolio, max viisi (5) teosta. Hakemus on palautettava viimeistään 31.1.2020 osoitteeseen: [email protected] . Hakijoita pyydetään otsikoimaan sähköpostihakemukset seuraavasti: "Application Form, Rupert Residency Program + hakijan nimi".

Päätös valitusta taiteilijasta tehdään Rupertin toimesta helmi-maaliskuun 2020 aikana.

Rupertiin voi tutustua tarkemmin osoitteessa:

Facebookissa:

Lisätietoja: