Menneet näyttelyt

Taidekeskus Ahjo, Hehku-sali: Joensuun Harrastajajaosto

Harrastajataiteilijat hehkuvat jälleen

Joensuun Taiteilijaseuran harrastajajaoston vuosinäyttelyssä 30.1.-19.2.2021 on valikoitunut omaääninen taidekattaus Hehku-tilaan Taidekeskus Ahjossa Joensuussa. Näyttelyyn osallistuu 14 harrastajataiteilijaa, joilla on ollut vapaat kädet ja luova mieli tehdä teoksiaan ilman rajoittavaa aihetta tai teemaa. Tekniikat vaihtelevat öljyvärimaalauksesta grafiikan menetelmiin, ja siksi näyttelyn tarjonta on monipuolinen. Näyttelyjä on järjestetty nyt yhtäjaksoisesti vuodesta 2013 alkaen. Tällä hetkellä harrastajajaostoon kuuluu noin 70 jäsentä, joilla taiteen harrastaminen on sydäntä lähellä. Harrastajataiteilijat ovat monenikäisiä, ja he ovat opiskelleet taiteen tekemistä erilaisissa koulutuksissa, kursseilla ja itsenäisesti.

Vuosinäyttely on avoinna Ahjon aukioloaikoina ti, to-su klo 10–16 ja ke 10–19 (ma suljettu). Näyttelyyn on vapaa pääsy – tervetuloa!

Lisätietoja: Anne-Mari Lemmetyinen Joensuun Taiteilijaseuran harrastajajaoston vuoden 2021 näyttelykoordinaattori 045-2686937 [email protected]