IKKUNAGALLERIA maaliskuun ja huhtikuun taiteilija Tapani Ahtonen

”Lämpimät värit, pelkistetty muotokieli. Siinä se. ”

Helmikuun viimeisinä päivinä Joensuun taiteilijaseuran Ikkunagalleriassa käynnistyi Tapani Ahtosen graafisten maalauksien näyttely. Teokset ovat esillä koko maaliskuun ja huhtikuun ajan Sokoksen rantakadun puoleisessa näyteikkunassa.

Näyttelyään ja sen teoksia Ahtonen kuvaili seuraavasti:
Teosteni kuvakieli viittaa mm. Kalevalaiseen tarustoon ja niistä löytyy yhtymäkohtia myös primitiiviseen taiteeseen. Maalausteni yksinkertaiset elementit eivät kaipaa suuria selityksiä. Ne ovat tuttuja maailman joka kolkassa ikään, sukupuoleen ja rotuun katsomatta.

Lisätietoa www.ahtonen.net

Joensuun Taiteilijaseura ja Pohjois-Karjalan Osuuskaupan (PKO) Sokos-tavaratalo aloittivat yhteistyön Taiteilijaseuran 70-vuotisjuhlavuonna. Ensimmäisen kerran seuran taiteilijoiden teoksia oli nähtävillä Sokoksen näyteikkunoissa toukokuussa 2015. Siitä lähtien yhteistyötoiminta näyteikkunassa on jatkunut seuran jäsentaiteilijoiden yksityis- ja ryhmänäyttelyillä. Ikkunagalleria on Sokoksen rantakadun puoleisessa näyteikkunassa.