IKKUNAGALLERIA Heinäkuun taiteilija Reetta Gröhn-Soininen

Joensuun Taiteilijaseuran vaihtuva näyteikkunanäyttely Sokoksen näyteikkunassa, jossa on heinäkuun ajan Reetta Gröhn-Soinisen teoksia: Voi poijjaat- sankarit.

Joensuun Taiteilijaseura ja Pohjois-Karjalan Osuuskaupan (PKO) Sokos-tavaratalo aloittivat yhteistyön Taiteilijaseuran 70-vuotisjuhlavuonna. Ensimmäisen kerran seuran taiteilijoiden teoksia oli nähtävillä Sokoksen näyteikkunoissa toukokuussa 2015. Siitä lähtien yhteistyötoiminta näyteikkunassa on jatkunut seuran jäsentaiteilijoiden yksityis- ja ryhmänäyttelyillä.

Heinäkuun ajan näyteikkunassa on esillä kuvanveistäjä Reetta Gröhn-Soinisen teoksia. Gröhn-Soininen on joensuulainen kuvanveistäjä ja ammatillinen kuvataideopettaja. Hän valmistui Turun Piirustuskoulusta vuonna 1993 ja suoritti pedagogiset opinnot vuonna 2010 Jyväskylän ammattiopettajakorkeakoulussa. Kuvanveistäjän pääasialliset materiaalit ovat puu ja betoni.

Gröhn-Soininen työskentelee tällä hetkellä yksivuotisella työskentelyapurahakaudella ja työstää teoksia seuraavaan yksityisnäyttelyynsä, joka on esillä Joensuun Taidemuseossa helmi–huhtikuussa 2017. Gröhn-Soinisen töitä on esillä sitä ennen monissa kesänäyttelyissä (Joensuu, Lieksa, Kontiolahti, Kitee) sekä marras–tammikuussa Pietarissa.